Jouw profiel

Niet ingelogd


Leerlingen zien in dit vak een gave medaille als ze goed scoren op en/of regelmatig meedoen aan overhoringen tijdens onze lessen.
ID:2339
Naam:Omar Lamrhari   
Titel:
Avatar:
E-mailadres:********
Aantal afgelegde tests:
0
Automatisch abonneren:Ja
Klassement:Ja
Complimentjes:Ja
Klassikale les:Nee
Leslocatie:In lokaal (offline)
Privéles:Nee
Toegang woordenboek tot:Geen
Registratietijd:14-10-2017, 11:40
Verificatietijd:14-10-2017, 11:42
Laatst ingelogd:08-01-2020, 18:14
Laatst gezien:18-01-2020, 13:49
Geboortedatum:13-11-1979 (44 jaar)
Favoriet Japans eten:
Favoriete Japanse band/artiest:
Favoriete plek in Japan:
Favoriete Japanse film:
Favoriete Japanse dorama:
Favoriete Japanse manga:
Favoriete Japanse anime:
Favoriete Japanse game:
Over mij:
Aantal reacties:4
Laatste onderwerpen:
Laatste reacties:17-04-2019, 20:24
Arjan Bouter schreef Goed idee! Zelf ben ik bezig met de boeken van Genki (geheel tegen het studie materiaal dat in de lessen van hier gebruikt wordt in), maar ik vind het zelf hele fijne boeken om in te starten. En jullie / jij?
Ik gebruik van alles en nog wat: AnkiApp om hirgana en katakana te oefenen (die via mnemonics aangeleerd). Ook lessen van Japanese From Zero (George Trombley) vind ik fijn (eerste boek en de YouTube-filmpjes). Ik kijk sowieso veel lesvideo's op YouTube, bijvoorbeeld die van 'JapanesePod101'; 'Learning Kanji'(heeft fijne uitlegvideo's per JLPT-niveau); 'Japanese Ammo with Misa', om er een paar te noemen. Ik vind het erg prettig om via verschillende kanalen iets te leren; de een kan bijvoorbeeld net weer wat duidelijker de partikels uitleggen en de ander kan net weer wat simpeler iets anders verduidelijken. Maar het is dus goed om straks wel klassikaal 1 basis te hebben van waaruit het Japans verder te leren. De boeken van Genki ken ik (van naam en reputatie), maar ken ze niet inhoudelijk.



16-04-2019, 21:37
Arjan Bouter schreef Lijkt het iemand van jullie alvast leuk om contact te hebben tot er voldoende inschrijvingen zijn om alvast elkaar te helpen in de zelfstudie?
Goed idee! (Hopelijk duurt dit alleen niet lang en zijn er spoedig voldoende aanmeldingen om aan de slag te gaan met de klas! ) Misschien leuk om hier alvast aan te geven op welke manier iedereen nu al met Japans leren bezig is. Groet! Omar



12-03-2019, 19:54
ありがとうございます❗️



Foute woorden
ModusVraagSubGegeven antwoordJuist antwoordLesDatum


Goede woorden
ModusVraagSubGegeven antwoordJuist antwoordLesDatum


Foute kanji
VraagGegeven antwoordJuist antwoordNiveauDatum


Moeilijke woorden
Moeilijk woordSubNederlandsDatum


Moeilijke kanji
Moeilijke kanjiNederlandsDatumVerwijderen


Laatste vijftig vertalingen/oefeningen
VraagGegeven antwoordModelantwoordLesDatum




Officieel gelicenseerd door 3A Corporation, de makers van Minna no Nihongo: de hoogst aangeschreven leermethode voor de Japanse taal.

Leer Japans met Loek van Kooten, drs. Japanologie, en zijn vrouw Rumi Tasaki, native Japanse met afstudeerrichting Engelstalige literatuur. Zowel Loek als Rumi zijn al 29 jaar fulltimevertaler Japans. Onze klanten: link.
Discord

Programma vandaag

Donderdagavond (19.30 - 22.30)
11 van de 13 leerlingen aanwezig
waarvan 9 leerlingen in lokaal

H19: De colloquiale verleden tijd, de constructie ことがある (wel eens), de constructie …たり…たりする, bijwoorden, bijwoordelijke bepalingen + なる (worden), het idioom そうですね

H19 練習A2

Co2-concentratie lokaal (COVID)

Woord van de dag

善意
Zen'i
Te goeder trouw, bonafide (2)

相手方あいてがた悪意あくいまたは、過失かしつがあった場合ばあいでも善意ぜんい第三者だいさんしゃには対抗たいこうできません。
Zelfs indien de andere partij te kwader trouw handelt of nalatig is, doen dergelijke acties geen afbreuk aan de rechten van een derde te goeder trouw.

Ons woordenboek bevat momenteel 28.020 woorden

Kanji van de dag

lamp, licht, telwoord voor lampen

[燈] Samengesteld ideogram met een semantische en fonetische component. 登 is een samengesteld ideogram bestaande uit [beide benen + 豆 (dienblad) + beide handen] en staat voor het met beide benen hoog beklimmen van iets, alsof je met beide handen een dienblad hoog houdt. Verwant aan 騰 (klimmen, omhoog gaan). 燈 bestaat uit [火 (vuur) + de fonetische component 登] en staat voor vuur dat hoog gehouden wordt. Staat daarom voor het hoog houden van een lamp. [灯] Samengesteld ideogram met een semantische en fonetische component. Bestaat uit [火 (vuur) + de fonetische component 丁 (=停, vasthouden)] en vervangt sinds Genmin (661-721) het teken 燈.

Japanse kinderen leren dit teken in groep 6. Je moet dit teken kennen op JLPT-niveau 2.

Vraag van de dag

ごみばこのごみが①なっているから、ててください。

かける・いっぱい・立派りっぱあかるい・似合にあう・目指めざ

Uit hoofdstuk CH1

Onze database bevat momenteel 4774 vragen

Quiz: Hoe goed is jouw Japans?



>> Archief <<


Over ons | Privacybeleid | Mail ons (LEES DIT EERST!) | Bel ons: 06-108 95 993 (UITSLUITEND voor proeflessen of calamiteiten) | ©2008-2024 Akebono Translation Service