Leerlingen zien in dit vak een gave medaille als ze goed scoren op en/of regelmatig meedoen aan overhoringen tijdens onze lessen. | |
ID: | 2296 |
Naam: | Yasin |
Titel: | |
Avatar: | |
E-mailadres: | ******** |
Aantal afgelegde tests: | 0 |
Automatisch abonneren: | Nee |
Klassement: | Ja |
Complimentjes: | Ja |
Klassikale les: | Nee |
Leslocatie: | In lokaal (offline) |
Privéles: | Nee |
Toegang woordenboek tot: | Geen |
Registratietijd: | 18-05-2017, 11:00 |
Verificatietijd: | 18-05-2017, 11:00 |
Laatst ingelogd: | 15-08-2022, 14:50 |
Laatst gezien: | 28-10-2022, 13:26 |
Geboortedatum: | 1-1-1900 (124 jaar) |
Favoriet Japans eten: | |
Favoriete Japanse band/artiest: | |
Favoriete plek in Japan: | |
Favoriete Japanse film: | |
Favoriete Japanse dorama: | |
Favoriete Japanse manga: | |
Favoriete Japanse anime: | |
Favoriete Japanse game: | |
Over mij: | |
Aantal reacties: | 46 |
Laatste onderwerpen: | 17-05-2020, 12:17 Correcties, fouten, vragen over Memrise-woorden Om het beter te uit te leggen. Met memrise krijg je bijvoorbeeld het woordje 'Auto' gepresenteerd. Precies zoals het er staat. Zonder enige extra informatie. In hoofdstuk 1 leer je dat het じどうしゃ is, maar in hoofdstuk 8 krijg je nog くるま er bij. Dan zou je denken: beiden zijn goed toch? Helaas denkt memrise er anders over. Ene keer wilt memrise dat je じどうしゃ schrijft en andere keer くるま. Zelfde geldt ook voor はたらく en しごとをする. Beiden worden als 'werken' aangeleerd, maar tijdens de review heb je dus 50% de kans dat het fout wordt gerekend (ten onrechte). Het vervelende is dat hierdoor het algoritme voor herhaling stuk loopt en het woord onnodig blijft terugkeren. Iemand een idee of gelijke ervaring? Of is dit simpelweg een limitatie van memrise? 02-10-2019, 12:27 Spelavond II met o.a. Riichi Mahjong Hallo allen, Saida en ik hebben besloten om een nieuwe spelavond te organiseren met o.a. Riichi Mahjong. Andere (bord)spellen zijn ook welkom. Laatste keer vonden mensen het zeer leuk en een succes. De zaterdag van 19 oktober of 26 oktober zijn gepland na de middagles. De zaterdag is meest gunstige gebleken in het verleden. Hiervoor willen wij graag "koppen tellen" om te bepalen welke dag de voorkeur heeft. Zouden jullie z.s.m. dit kunnen aangeven via onderstaande link? LINK Let op: Je hoeft niet je echte email of naam in te vullen. Je nickname en een fictieve mail mag ook. Het gaat ons om de voorkeur en aantallen. We zullen mensen uitnodigen voor de whatsapp groep voor praktische informatie. Vraag dit in je eigen Japanology Line chat als je nog niet bent toegevoegd. TL DR: Spelavond, 19 of 26 oktober, vanaf ~17:00, Japonology klaslokaal. 15-02-2019, 09:10 Zaterdag 2 of 16 februari Riichi Mahjong Yo, Gisteren tijdens de dinsdagklas leek het leuk om een Riichi Mahjong sessie te organiseren. Ook al ken je het spel helemaal niet, is het zeer makkelijk om te leren. De moeilijkheid zit hem in de strategie, maar dat leer je spelenderwijs. Het doel is om gezellig elkaar in te maken met een aantal potjes Mahjong. We kunnen ook eten bestellen, want food == good. Riichi Mahjong is een Japanse variant op de klassieke Mahjong. Lees meer hier: LINK Het spel kan gespeeld worden door max 4 spelers. Ik heb zelf een Mahjong set en Loek heeft ook een set (als we die mogen gebruiken). Als nog iemand een set heeft, kunnen we wellicht met drie tafels spelen. Datum: Zaterdag 2 of 16 februari 2019 Tijd: N.T.B (avond?) Locatie: Japanology Klaslokaal in Leiden Wie hebben er interesse? En wanneer is gewenst? A.s. zaterdag of de 16de? (Want 9 februari is er Karaoke) |
Laatste reacties: | 17-07-2019, 16:27 /in 04-04-2019, 10:19 /in 15-02-2019, 09:10 Ik heb de mensen geprobeerd uit te nodigen voor de app groep met behulp van Saida. Voor de personen die wel of niet in de groep zitten: Graag via datumprikker je aanwezigheid melden. LINK |
Modus | Vraag | Sub | Gegeven antwoord | Juist antwoord | Les | Datum |
Kanji | Blik | 0 | かん | 缶 | CH18 | <191206 |
Kanji | 洗濯する | 0 | geen idee | Wassen [kleding] | 19 | <191206 |
Kanji | Bril | 0 | めがね | 眼鏡 | 22 | <191206 |
Kanji | すると | 0 | doen | Toen, op dat moment | 30 | <191206 |
Kanji | Zij; vriendin [als in dé vriendin] | 0 | 彼女 | <191206 | ||
Kanji | Zij; vriendin [als in dé vriendin] | 0 | かれ | 彼女 | <191206 |
Goede woorden
Modus | Vraag | Sub | Gegeven antwoord | Juist antwoord | Les | Datum |
Foute kanji
Vraag | Gegeven antwoord | Juist antwoord | Niveau | Datum |
Moeilijke woorden
Moeilijk woord | Sub | Nederlands | Datum |
Moeilijke kanji
Moeilijke kanji | Nederlands | Datum | Verwijderen |
Laatste vijftig vertalingen/oefeningen
Vraag | Gegeven antwoord | Modelantwoord | Les | Datum |